tisdag 4 juni 2013

Sockerrosor...

Till nästa helg har jag fått i uppdrag att göra en klassisk tårta med syrenfärgade rosor som dekoration. Igår provade jag, ett för mig, nytt sätt att göra sockerrosor på. Först gjorde jag en kon av sugarpaste som jag lät torka något, och sedan fäste jag blombladen på den med vatten. Jag färgade sugarpasten i två olika nyanser av lila för att rosen skulle se mer levande ut. Det var inte helt lätt att få till en perfekt ros, men jag ska öva, öva, öva :). 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar