Och så ännu ett rosa 3-årskalas :). Denna gång blev det i form av ett slott, dekorerat med bla sockerblommor, marsipankulor och maränger. Inte det vackraste jag har gjort, men födelsedagsbarnet blev nöjd och det är huvudsaken!
söndag 18 augusti 2013
Rosor och caméer...
Till detta kalas (även det med rosa tema) gjorde jag bla minicupcakes med spritsade rosor i smörkräm. För att få dem mer verklighetstrogna pudrade jag dem lätt med rosa pulverfärg. Jag passade dessutom på att prova min nya caméform, och använde damerna tillsammans med präglad marspian och pärlor som dekoration på halloncupcakes.
Tårta till farmor...
En tårta till lilla farmor! Lila marsipanrosor, småblommor, pärlor och kristyr som dekoration, och som fyllning var det beställt choklad och hallon. Insåg dock att vit marsipan inte alltid är VIT...
En rosa dröm...
Så här blev den rosa prinsesskapelsen till vännens 3-årskalas. En rosa dröm med blommor, pärlor, fjärilar, krona och skimmer. Tårtan fylldes med vitchokladfluff och hallonmousse. Födelsedagsbarnet blev mycket nöjd :).
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)